مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد با اشاره به تدوین لوح فشرده " یزد، سرزمین فرصت های سرمایه گذاری " از مدیران دستگاههای اجرایی استان خواست برنامه ها، نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص فرصت ها و مشوق های سرمایه گذاری تا روز 25 آذرماه به این اداره کل اعلام کنند.

" علی نمازی " در سومین نشست سرمایه گذاری استان یزد افزود: در این لوح فشرده بیش از 80 فرصت سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تدوین شده است.

به گفته وی، لوح یاد شده برای دریافت نظرات و پیشنهادات مدیران استان به دستگاههایی که به نحوی با موضوع سرمایه گذاری در ارتباط هستند ارسال شده است.

نمازی افزود: تاکنون تعدادی دستگاه اجرایی در این زمینه اعلام نظر کردند و منتظریم بقیه دستگاهها نیز نظرات، پیشنهادات ، فرصت ها و مشوق های سرمایه گذاری خود را تا تاریخ یاد شده برای جمع بندی نهایی ارسال کنند.

وی از ارسال لوح فشرده " یزد، سرزمین فرصت های سرمایه گذاری " به استان های مختلف و سفارتخانه های ایران در خارج از کشور خبر داد و گفت: این لوح به زبان انگلیسی نیز ترجمه شده و به صورت کتاب نیز قابل چاپ است.

نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان یزد با بیان اینکه باید زمینه جذب سرمایه گذاری در استان فراهم شود بر معرفی چند پروژه شاخص سرمایه گذاری که تمامی زیر ساخت های آن آماده است توسط دستگاهها تاکید کرد.

در این نشست بنا به دستور استاندار یزد مقرر شد 10 پروژه سرمایه گذاری که تمام زیر ساخت ها و مقدمات لازم برای انجام سرمایه گذاری آماده است به اداره کل امور اقتصادی و دارایی معرفی شود و این اداره کل اقدامات بعدی را برای جذب و شروع فعالیت های سرمایه گذاری انجام دهد.

پس از تصویب طرح برجام در مجلس شورای اسلامی، تغییر نگرش کشورهای مختلف نسبت به فعالیت اقتصادی خود در ایران و سیاست و رویکرد جدید دولت و وزارت امور اقتصادی و دارایی به امر سرمایه گذاری، جذب سرمایه گذاری به یکی از مباحث مهم استان یزد تبدیل و فضای جدیدی در این استان ایجاد شده است و مقامات و مسئولان یزد تمام تلاش خود را در این زمینه به کار گرفته اند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا